Yoga - Voor de zwangerschap - Gezond zwanger zijn en probleemloos bevallen - Yoga zwangerschapsbox, deel 1 (serie) - Fred van Beek

Door middel van eenvoudige ademhalingstechnieken en meditatie-oefeningen wordt de zwangere vrouw zich bewuster van haar eigen lichaam en van de baby in de baarmoeder. Deel 1 uit de 'Zwangerschapsbox'. Spreker(s): Fred van Beek
€ 9,98 Incl. btw
 Koop als download


Luisterfragment

Door middel van eenvoudige ademhalingstechnieken en meditatie-oefeningen wordt de zwangere vrouw zich bewuster van haar eigen lichaam en van de baby in de baarmoeder. Ze leert zich te concentreren op de processen van verandering in haar lichaam, naar haar lichaam te luisteren en goed te reageren op de signalen die het haar geeft.

De rustige en ritmische oefeningen werken in op spierspanningen en blokkades. Ze hebben een heilzaam ontspannende werking op lichaam en geest en bereiden voor op een gemakkelijker bevalling en een vlotter herstelproces. Zwangerschapsyoga bevordert versterking van de skeletspieren, de buikspieren en de spieren van het bekken, vermindert pijn aan banden en rug en heeft een grote invloed op het vermogen om goed te slapen. Bovendien wordt het opvangen van de weeën en het persen aanzienlijk vergemakkelijkt.

Dit luisterboek is deel 1 van de Zwangerschapsbox.

Inhoud
1. Inleiding bij Yoga voor de zwangerschap

2. Adem is energie, adem is leven
Open aandacht voor goed ademhalen werkt krachtig voor een soepele bevalling.

3. De brug
Voor sterke dijbeenspieren, het voorkomen van rugpijn en het opvangen van persweeën.

4. Stabiliteitstorsie
Een stabiel bekken ontspant de onderrug en je stemgeluid geeft energie aan je baby.

5. Ontspanningstorsie
Ontspant rug en schouders, en geeft ruimte aan je baby.

6. Kruiphouding (de Kat)
Ontspant maag en darmen, voorkomt rugklachten en maakt rugspieren langer.

7. Zijflankademhaling en de Zwaan
Ademhaling voor de bevalling, voor het verstevigen van borsten en verbeteren van borstvoeding.

8. Torsie met zijflankademhaling
Versterkt het middenrif en verhoogt de werking van het afweermechanisme.

9. Schoenmakerszit voor de dijbenen
Versterkt de dijbeenspieren, werkt goed voor blaas en nieren en gaat ischias tegen.

10. Balanshouding
Brengt lichaam en geest in evenwicht, je danst en geniet je zwangerschap.

11. Hurkzit voor de bevalling
Werkt bevorderend voor de ontsluiting en een pijnloze bevalling.

12. Geluksmeditatie
Transformeert pijn in geluksgevoel en geeft discipline voor een voorspoedige bevalling.

13. Uitleiding bij Yoga voor de zwangerschap

14. Dorische tempelmuziek voor de zwangerschap
Tenorfluit

Uitgegeven door: Wamsenzo
Spreker(s): Fred van Beek
Gezondheid (273)
Meditatie (196)
Wamsenzo (27)
 Toevoegen
Gebruik komma's om tags te scheiden.
Speelduur: 1 uur 13 min

Grootte: 61 MB

ISBN: 9789461494917